Jump to content
  • Zmiany na InfinityCore.pl!

    Adresy IP serwerów ulegną zmianie w poniedziałek, nowe IP pojawią się w tabeli.

  • Nowy serwer Pokemod na IC - Saffron

    IP: 145.239.133.23:27015

    Info
  • Nowy serwer na IC - Paintball CTF

    IP: 145.239.133.23:27021

Deather

Właściciel sieci
  • Content Count

    381
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    40

Deather last won the day on November 14

Deather had the most liked content!

Community Reputation

139 Przyjaciel

About Deather

Grafik
Sponsor
  • Rank
    10%
  • Birthday 11/01/1995

Recent Profile Visitors

2784 profile views
  1. Podanie zostało zaakceptowane, zgłoś się do mnie na discord
  2. Cześć, postanowiłem stworzyć dwa dodatkowe, bardzo przydatne (nie tylko w sourcemod) poradniki do naszego kursu administrowania. Jest to mocne rozszerzenie tematu bo chodzi tu o pisanie pluginów Dzisiaj zajmiemy się środowiskiem Visual Studio Code, stworzonym przez Microsoft i w pełni darmowym. Tworzenie pluginów w tym środowisku niesie ze sobą wiele plusów, nie będę się za bardzo rozpisywał, zobaczycie sami! Instalacja VS Code: Pobieramy najnowszą wersję: https://code.visualstudio.com Instalujemy i gotowe Opis interfejsu: Zakładka drzewa plików Wyszukiwanie System kontroli wersji (o tym w innym poradniku) Debuger Pluginy Katalogi i pliki naszego projektu Pole edycji pliku Okno zawiera kilka zakładek, nas interesuje tylko terminal który będzie pokazywał błędy oraz informacje o kompilacji. Pasek systemu kontroli wersji (o tym w innym poradniku) Ustawienia Jak widać środowisko jest bardzo proste, szybko się ładuję, co jest jego główną zaletą Jeśli wygląd środowiska nie pokrywa się z tym co jest u mnie, należy zmienić styl: Ikonka ustawień(10) -> Color Theme -> Dark+ Bardzo ważne jest menu znajdujące się pod klawiszem F1 z niego możemy wykonywać komendy oddziałujące na projekt i środowisko. Tworzenie projektu W tym środowisku, projekt jest równoważny z katalogiem posiadającym odpowiedni folder poprzedzony kropką. Stwórzmy nowy folder na dowolnym dysku (najlepiej innym niż systemowy) o nazwie "Projekty". W tym folderze stwórzmy folder "test-project". W naszym środowisku wybierzmy File -> Open Folder przejdźmy do katalogu "Projekty", zaznaczmy folder "test-project" i wciśnijmy "Wybierz folder". Gotowe, projekt stworzony! We wstępie wspomniałem o folderze poprzedzonym kropką, chodzi o .vscode, jest to folder zawierający pliki konfiguracyjne danego projektu, obecnie nic nie ustawiliśmy więc takowego nie mamy Tworzenie projektu sourcemod Przed przystąpieniem do tworzenia projektu nalezy pobrać i rozpakować przygotowany przeze mnie plik: template.rar To archiwum to szablon projektu skonfigurowany pod sourcemoda - aby oszczędzić wam masy kliknięć Struktura szablonu: .compiler/ - tu znajduje się kompilator sourcemod, mozemy go dowolnie aktualizować nadpisując pliki nową wersją. .vscode/ - tu znajdują się pliki odpowiedzialne za konfiguracje projektu (podpowiadanie funkcji, możliwość kompilacji skrótem klawiszowym). files/ - jest to folder stworzony do przechowywania modeli, materiałów, cząsteczek i dzwięków używanych w naszym projekcie (jest to mój wymysł, nie związany z sourcemodem). source/ - ten katalog jest odpowiednikiem katalogu addons/ z naszego serwera, analogicznie wszystkie podfoldery odpowiadają tym serwerowym .gitignore - działanie tego pliku opiszę w kolejnym poradniku. Jedyna różnica między serwerowym addons/ a projektowym source/ to fakt ze nie ma tam kompilatora. Ok, wiem co jest do czego. Przechodzimy do stworzenia projektu sourcemod. Tworzymy projekt jak w poprzednim punkcie (folder Projekty/test-project) bądź używamy stworzonego wcześniej. Kopiujemy zawartość paczki template i wklejamy do folderu test-project, tak aby nasze ścieżki wyglądały w ten sposób: Projekty/test-project/.compiler Projekty//test-project/.vscode Projekty/test-project/source i tak dalej... W VSCode powinno wyglądać to tak: Gotowe projekt stworzony! Edycja i kompilowanie pluginów: Przed przystąpieniem do tworzenia pluginów należy w zakładce VSCode - Pluginy (nr. 5 na wcześniejszym obrazku) upewnić się że plugin C++ InteliSense autorstwa Microsoft jest włączony: Tworzymy nowym plik test.sp w folderze source/scripting - mozemy to zrobić z pozycji VSCode klikając prawy na folder scripting -> New File Wypełniamy go kodem: #include <sourcemod> #pragma semicolon 1 #pragma tabsize 0 #pragma newdecls required // tylko nowa składnia - https://wiki.alliedmods.net/SourcePawn_Transitional_Syntax public Plugin myinfo = { name = "My First Plugin", author = "Me", description = "My first plugin ever", version = "1.0", url = "http://www.sourcemod.net/" }; public void OnPluginStart() { PrintToServer("Hello world!"); } Następnie wciskamy CTRL + SHIFT + B - skrót wywołuje zadanie kompilujące aktualnie edytowany plik. W folderze plugins/ pojawi się nasz wykompilowany plugin text.smx Jest on gotowy do wrzucenia na serwer Uwaga: Wszystkie domyślne biblioteki znajdują się w folderze .compiler/include/, dla rozdzielenia domyślnych i dodatkowych stworzyłem folder source/scripting/include/ który również jest uwzględniany przy kompilacji jako folder bibliotek Krótki opis plików z folder .vscode: settings.json - jest to plik nadpisujący domyślną konfiguracje środowiska na przestrzeni tego projektu. c_cpp_properties.json - plik odpowiedzialny za podpowiedzi (wskazujemy w nim skąd mają być brane). tasks.json - plik odpowiedzialny za to co dzieje się po wciśnięciu CTRL + SHIFT + B (czyli w tym wypadku kompilujemy dany plik do folderu plugins). Przydatne linki: Wstęp do pisania pluginów: https://wiki.alliedmods.net/Introduction_to_SourceMod_Plugins Wstęp do języka SourcePawn: https://wiki.alliedmods.net/Introduction_to_SourcePawn Tworzenie pluginów w SourcePawn - różne funkcje i przykłady: https://wiki.alliedmods.net/index.php/Category:SourceMod_Scripting Dokumentacja sourcemod: https://sm.alliedmods.net/new-api/ Nowa składnia: https://wiki.alliedmods.net/SourcePawn_Transitional_Syntax Jeśli poradnik się spodobał, polub posta W razie pytań zapraszam do komentowania ~Deather
  3. Odwołanie rozpatrzone pozytywnie. W demku nie widziałem żadnej szklanki, jedyne co to następnym razem jak nie jesteś pewny czy w jakimś miejscu jest tekstura pod nogami to tam nie wlatuj bo widziałem że kilka razy wleciałeś żeby sprawdzić Jakby nie to że to był pierwszy ban i nie słyszałem upomnienia, to za pakę na balkonie bym zostawił - nauczcie się wyrzucać pakę jak macie zamiar latać poza mapą bo to jest utrudnianie.
  4. Deather

    [DevLog] Pokemod

    Wersja 1.18 - Status: Wprowadzono - Data: 11.10.2019 Zmiany: Dodano startery z wszystkich generacji dla nowych graczy. Przebudowano system Shiny. Dodano nowe legendy: Tornadus, Tundurus, Landorus Nowe ruchy i umiejętności Nowy ruch Wind Pledge Zmiany w umiejętności Victory Star Zmiana w ruchu Magic Coat Wydarzenie dwutygodniowe Inne poprawki błędów
  5. Zapraszamy na nowy serwer Paintball CTF którego opiekunem i technikiem jest Mamut! Adres IP: 145.239.133.23:27021
  6. Cześć, od dzisiaj dajemy wam możliwość odpracowania ostrzeżenia na forum dwoma sposobami: Napisać wartościowy artykuł w jednym z odpowiednich działów - artykuł oczywiście zostanie przez nas sprawdzony Wysłać SMS - dochód przeznaczony zostanie na marketing sieci UWAGA: Maksymalnie odrobić można 1 ostrzeżenie na miesiąc! Odrabianie ostrzeżenia przez artykuł: 1. Tworzymy artykuł w odpowiednim dziale na forum 2. Wrzucamy link do artykułu w poście pod tym tematem 3. Cierpliwie czekamy Odrabianie ostrzeżenia przez SMS: 1. Piszemy pod tym tematem posta o treści "Odrobienie ostrzeżenia przez SMS" 2. Wysyłamy SMS o treści: CSGO na numer 74480 - koszt: 4,92 zł 3. Kod zwrotny przesyłamy do mnie lub Johnnego na PW. 4. Czekamy na weryfikacje
  7. Deather

    Pytanie dnia #270

    Potwierdzam.
  8. Jak wrócę (czytaj za tydzien gora dwa) poprawie premier balla 🙂
  9. Jakbyś nie sprostował pomyślałbym że chodzi ci o handel ludźmi Temat wyczerpany zamykam 😄
  10. Fajnie by było dodać jeszcze słowniczek dla osób ktore zaczynaja przygode z tego typu grami (chodzi mi o te angielskie i "spolszczone" słowa)🙂
  11. Wg. kodu jest wszystko okej, jutro sprawdzę na serwerze. Zamykam
×
×
  • Create New...