Skocz do zawartości
Deather

Jak zainstalować lub poprawnie zaktualizować metamod i sourcemod na naszym serwerze?

Rekomendowane odpowiedzi

Właściciel

Cześć, pisze ten poradnik z racji tego, że wiele osób ma problem z samodzielną instalacja i poprawną aktualizacją metamod'a i sourcemod'a.

 

METAMOD:

Instalacja oraz aktualizacja wygląda tak samo, pobieramy najnowszą stabilną kompilacje z https://www.sourcemm.net/downloads.php?branch=stable i wrzucamy na serwery tak aby folder addons/ znajdował się w folderze csgo/.

W przypadku aktualizacji po prostu nadpisujemy pliki.

 

SOURCEMOD:

Następnie musimy pobrać sourcemod'a, oczywiście wersję stabilną z https://www.sourcemod.net/downloads.php?branch=stable

 

Jeśli instalujemy moda pierwszy raz to wrzucamy go tak aby foldery pokryły się, czyli csgo/addons/ na serwerze zostal nadpisany folderem addons/ z plików sourcemoda itp. 

Temat aktualizacji może być problematyczny z jednej ważnej przyczyny: braku znajomości struktury katalogowej serwera

 

Przyjrzyjmy się jej nim zaktualizujemy sourcemod'a (opiszę tylko najważniejsze katalogi):

  • folder csgo/addons/sourcemod/ jest folderem sourcemod'a i wszystko co tam sie znajduje dotyczy tylko niego
  • folder csgo/addons/sourcemod/configs/ przechowuje konfiguracje sourcemod'a oraz konfiguracje jego pluginów, np. plik databases.cfg przechowuje konfiguracje połączenia do baz danych.
  • folder csgo/addons/sourcemod/plugins/ to jak każdy wie folder z pluginami ładowanymi przy starcie moda (i tu dodam że folder scripting/ to folder z kodami pluginów, nie wnosi nic do działania)
  • folder csgo/addons/sourcemod/extensions/ to folder z rozszerzeniami sourcemod'a
  • folder csgo/addons/sourcemod/data/ przechowuje dane zapisywane przez pluginy, np. jak używamy sqlite zamiast mysql to tam zapiszą się dane 🙂
  • folder csgo/addons/sourcemod/translations/ tam znajdują się tłumaczenia pluginów (jeśli dany plugin obsługuje wielojęzykowość)
  • folder csgo/cfg/sourcemod/ jest to folder z zmiennymi serwerowymi (CVar) które obsługuje serwer ale także mogą być obsługiwane przez pluginy sourcemoda (stad 2 różne foldery z konfiguracja)

 

I teraz na co trzeba uważać gdy aktualizujemy sourcemod'a?

Z pewnością na foldery z konfiguracjami. Gdy je nadpiszemy, pluginy po prostu nie ruszą z braku konfiguracji, chodzi to głównie o plik databases.cfg ktory w paczce sourcemod'a jest czysty, a my podczas dodawania pluginów na serwer często coś do niego dodajemy. Ta sama sytuacja z CVar'ami w folderze csgo/cfg/sourcemod/, przykładowo sourcemod.cfg przechowuja cvara odpowiedzialnego za typ i ilość rezerwowanych slotów i tu analogicznie, paczka sourcemod'a przechowuje ten plik zresetowany (wyłączona rezerwacja).

 

Ale to nie wszystko. Często zdarza się tak, że podczas prowadzenia serwera zastępujemy jakieś domyślne pluginy, społecznościowymi (np. bany) wtedy trzeba pamiętać, że paczka w folderze csgo/addons/sourcemod/plugins/ posiada te właśnie pluginy. Rozwiązania są dwa, albo nie wrzucamy tego folderu (i lecimy na starych pluginach) albo pamiętamy co usuneliśmy i robimy to drugi raz. Najczęściej zastępowane są pluginy basebans.smx(bany), basecomm.smx(muty i gagi) oraz nextmap.smx(domyślna zmiana mapy, przy tabeli wyników).

 

Ostatnim folderem na który powinniśmy zwrócić uwagę jest csgo/addons/sourcemod/data/ jeśli nie używamy mysql to część pluginów właśnie tam zapisuje swój stan.

 

Po przeczytaniu tego poradnika, wszystko powinno stać się jasne🙂

  • Lubie to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×